De aanleiding van deze starr reflectie over TOPdesk is om aan mensen te vertellen hoe het was gegaan toen ik deze opdrachten maakten. Het speelde zich af op school en ik maakte het vooral met mijn scrumgroepje en soms alleen. We hadden ook lessen over de modules en de opdrachten. Deze opdrachten heb ik in de laatste twee weken van mijn periode gemaakt.
Mijn taak was om de modules te maken binnen de deadline samen met mijn scrumgroepje. Omdat we het gezamenlijk gingen maken had ik geen specifieke rol hierin maar soms kon ik iemand helpen met een van de modules. Wat ik wilde bereiken met deze opdrachten is dat ik oefen en snap hoe ik het doe en maak zodat ik later dit nog steeds weet hoe het moet.
Mijn aanpak was dat ik aan de slag ging met de modules. Als ik niet verder kon ging ik het vragen aan mijn scrumgroepje of aan de docent. Soms hadden klasgenoten hulp nodig en kon ik het uitleggen aan hun. Daar op werd er goed gereageerd en waren blij toen ze verder konden. Ik was daarna blij dat ik ze kon helpen.
Als resultaat had ik de modules af en ingeleverd waardoor het goed is afgelopen. De anderen waren ook blij toen ze het afhadden.
Na mijn mening vond ik het goed gaan waardoor ik tevreden was met de resultaten. Het belangrijkste wat ik van deze opdrachten heb geleerd is dat je veel mensen kan helpen met TOPdesk. De volgende keer als ik dit moet maken zal ik het zelfde doen als nu. Wat ik nu heb geleerd kan ik uiteindelijk toepassen bij mijn werk na school.
periode 2
Op deze pagina zie je foto’s van alle eerste opdrachten van periode 2: module 1 t/m 5.
Bij module 1, opdracht 1 moest ik naar module meldingenbeheer.
Module 2, opdracht 1, ging ik een eerste lijnmelding maken voor Hajo Kootstra. Het linker plaatje is de bovenkant en de rechterkant is de onderkant van de eerste lijnmelding.
Opdracht 1 van module 3 ging over een standaard tekst die je kan toevoegen als er iemand bijvoorbeeld niet bereikbaar is. Bij module 4 kreeg ik een melding van iemand die autorisatie nodig had. Alleen kon ik dat niet doen en moest ik het escaleren naar een tweede lijn melding zodat de afdeling applicatiebeheer het kon afhandelen.
Bij de laatste module moest ik een melding maken van iemand die van muis wou wisselen.












periode 3
Hieronder vind je alle eerste opdrachten van periode 3: module 6 t/m 12.
Bij de eerste opdracht van module 6, dient Erik van Ginniken via de selfserviceportaal een melding, dat zijn e-mails sinds vanochtend niet binnenkomen op zijn vaste werkplek.
De eerste opdracht van module 7, moest ik een nieuwe configuratie maken genaamd C233 en daarna het samenkoppelen met SAP-data via de koppelmagiër. Na dat ik het had gekoppeld moest ik een nieuwe pc regristeren en die ook koppelen aan configuratie C233
Module 8, opdracht 1 moest ik Marijke de Hertog toevoegen als nieuwe medewerker bij Topdesk Nederland. Daarvoor moest ik een persoonskaart aanmaken.
Bij module 9 opdracht 1, moest ik van meerdere meldingen, een probleem maken. De meldingen gaan over monitoren.
De eerste opdracht van module 10, dient Dennis van Zanten een voorlopige wijzigingsaanvraag in voor een nieuwe werkplek voor een programmeur in Delft. Ik moest als Erik van Ginniken de vraag goedkeuren en als Paul Middelkoop de goedkeuring opzoeken.
Opdracht 1 van Module 11, was dat ik een nieuwe dienst moest aanmaken genaamd netwerkondersteuning. Om een nieuwe dienst te maken moest ik zelf een kleine omschrijving typen, ervoor zorgen dat alleen Topdesk Nederland er in kan komen, een vinkje bij SLA-dienst in meldingen zetten, drie niveau diensten toevoegen en het kunnen filteren op categorie netwerk hardware
Bij opdracht 1 van module 12, moest ik het beginscherm van Topdesk personaliseren.


















































